فعالیت ۵ هزار شركت دانش بنیان در كشور

فعالیت ۵ هزار شركت دانش بنیان در كشور

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری معاون توسعه صندوق نوآوری و شكوفایی تصویب قانون پشتیبانی از شركت های دانش بنیان را در جهت پشتیبانی از شركت های فناور دانست و اظهار داشت: نتیجه این مصوب ایجاد ۵ هزار شركت دانش بنیان توانمند در كشور در حوزه های مختلف بخصوص در زمینه كشاورزی و زیستی است.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا دکتر سیاوش ملکی فر امروز در نخستین رویداد بین المللی مجازی عرضه نیازهای فناورانه بین شرکت های ایرانی و قرقیزستان، اضافه کرد: ایران در ۱۰ سال قبل قانون پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان را با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت های فناور مصوب کرد و نتیجه این اقدام فعال شدن بیشتر از ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت ها پتانسیل های قابل توجهی در حوزه های فناوری بخصوص در زمینه های زیست فناوری و کشاورزی دارند، تصریح کرد: بر مبنای توانمندی های ایجادشده این شرکت ها آمادگی همکاری فناورانه و اقتصادی با کشورهای دیگر را دارند.
ملکی فر با اشاره به راه اندازی دفتر صادراتی ایران در بیشکک قرقیزستان، تصریح کرد: این دفتر تلاش می کند که همکاری میان دو کشور را تسهیل و تسریع کند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از برگزاری این وبینار را که به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد، شناسایی و شناساندن توانمندی های شرکت های طرفین به یکدیگر نام برد و خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست نه نخستین و نه آخرین نشست میان ایران و قرفیزستان است و امیدواریم چنین نشست هایی در سایر حوزه ها هم برگزار گردد.
ملکی فر افزود: بر این اساس تلاش خواهیم کرد که از شرکت های فناور در جهت تقویت همکاریهای طرفین حمایت نماییم.
در این وبینار همینطور دکتر خرازی، سفیر ایران در قرقیزستان برگزاری این وبینار را آغازی برای همکاری بیشتر میان دو کشور در حوزه کشاورزی با اتکا به دانش های کسب شده در این حوزه دانست و اظهار داشت: کشورهای منطقه آسیای مرکزی همچون کشورهای در اولویت همکاری ایران قرار دارند و روابط ایران با این حوزه علیرغم آنکه مدت زیادی از استقلال این کشورها نمی گذرد، روابط ریشه دار و تاریخی است.
وی با اشاره به اینکه امروز برای تقویت پیوند ایران با کشورهای آسیای مرکزی و بخصوص قرقیزستان راهکارهای مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این راهکارها تقویت همکاریهای اقتصادی و تجاری و تلاش جهت استفاده از ظرفیت های یکدیگر در بخش های مختلف است.
خرازی، با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال های قبل شاهد روند افزایشی در همکاریهای اقتصادی و تجاری میان ایران و قرقیزستان هستیم، اظهار نمود: این روند بگونه ای بوده است که در سال ۲۰۱۹ حجم صادرات ۲ کشور به ۶۸ میلیون دلار رسید که افزایش دو برابری داشته است و لازم است در چارچوب برنامه هایی حجم مبادلات دو کشور به سطح قابل قبولی برسد.
سفیر ایران در قرقیزستان با اشاره به امضای قرارداد موقت میان ایران و اتحادیه اوراسیا، با تاکید بر اینکه این قرارداد فرصت مناسب و جهش خوبی برای تجار و تولیدکنندگان دو کشور فراهم نموده است، خاطرنشان کرد: آثار و نشانه های این جهش در ۷ ماه گذشته به خوبی قابل توجه بوده است، هر چند که به علت شیوع کرونا تا حدودی جلوی این جهش گرفته شد.
خرازی همینطور به امضای موافقت نامه ای میان ایران و قرقیزستان اشاره نمود و اضافه کرد: بر این اساس ۸۶۲ قلم کالا مشمول تعرفه های ترجیحی شدند که بخش زیادی از آنها در حوزه دارویی بوده است.
وی با اشاره به توانمندی های فناورانه شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف علمی همچون کشاورزی و حوزه های زیستی، خاطرنشان کرد: ولی برخی موانع فراروی این همکاری ها است که همچون آن می توان به مواردی چون عدم شناخت درست و کافی از ظرفیت های یکدیگر، نبود روابط مستقیم بانکی و مشکلات حوزه حمل و نقل اشاره نمود.



1399/04/11
16:40:35
5.0 / 5
2020
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP