کاهش رشد قارچ و باکتری در کف پا با جوراب های حاوی نانو نقره

کاهش رشد قارچ و باکتری در کف پا با جوراب های حاوی نانو نقره

یکی از شرکت های تولیدی با بهره گیری از نانوذرات نقره جوراب های آنتی باکتریال تولید و به بازار عرضه نموده است.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، هنگامی که پا عرق می کند باکتری در الیاف جوراب رشد کرده و بوی بد نیز به همراه دارد؛ بدین جهت جوراب های آنتی باکتریال می تواند از بیماریها و عفونت های مربوط به پا پیشگیری کند.
بر این اساس یکی از شرکت های تولیدکننده، جوراب آنتی باکتریال حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه نموده که دارای اثر ضد باکتریایی است؛ چونکه با بهره گیری از نانو ذرات نقره بیش از ۶۵۰ نوع باکتری حذف خواهد شد. این نانوذرات کارهای ضد قارچی شدیدی نیز در مقابل برخی از عفونت های قارچی از خود نشان می دهند.
نانوذرات نقره با ترکیبات سولفور و فسفر پروتئین های غشا واکنش داده و بر روی مورفولوژی و ساختار سلول باکتری اثر گذاشته و سبب مرگ آن می شود. با کاهش اندازه ذره، رهایش یون های نقره بالا رفته که این سبب افزایش کارهای ضد باکتریایی آنها می شود.
به نقل از ستاد نانو، پای هر انسان بطور معمول میزبان حدود ۲۵۰ هزار باکتری است که دراثر رطوبت، محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ های پوستی است. استفاده از جوراب های مناسب خصوصاً جوراب های آنتی باکتریال و استفاده درست و عوض کردن بموقع، پا را از گزند این باکتری ها و قارچ های پوستی در امان می دارد.




منبع:

1400/09/09
11:30:56
5.0 / 5
954
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP