در گفت وگو با پی اچ پی و جی كوئری مطرح شد

اخطار محققان نسبت به عرضه خدمات درمانی بیورزونانس از جانب افراد غیرمجاز

اخطار محققان نسبت به عرضه خدمات درمانی بیورزونانس از جانب افراد غیرمجاز

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه افراد غیر پزشک و غیرمتخصص هم گمان می کنند فقط به واسطه در اختیار داشتن دستگاه بیورزونانس می توانند به حوزه سلامت وارد شوند، نسبت به عرضه خدمات در مراکز غیرمجاز اخطار داد.


دکتر مهرداد ایمانزاده در گفتگو با ایسنا، بیورزونانس را یک دانش و فناوری نوین دانست که از راه امواج الکترومغناطیس در رنج فرکانسی بسیار پایین که دارای امواجی بی خطر برای بدن انسان است، پزشکان را برای تشخیص، مدیریت سلامت و بهبود بیماری ها یاری می کند، اضافه کرد: از آنجایی که بیورزونانس روشی ابزارمند بوده و بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته متکی است، افراد غیر پزشک و غیرمتخصص هم گمان می کنند فقط به واسطه در اختیار داشتن دستگاه بیورزونانس می توانند به حوزه سلامت وارد شوند.
وی افزود: این در صورتی است که فقط پزشکان، مجاز به استفاده از این دستگاه هستند؛ ازاین رو مراکزی که بدون حضور پزشک از بیورزونانس استفاده می نمایند، نامعتبر هستند؛ ضمن آنکه پزشکان کاربر این سیستم هم باید حتما آموزش های لازم را دریافت کرده و از تجربه کافی جهت استفاده از تجهیزات بیورزونانس برخوردار باشند. در غیر این صورت نمی توانند به شکل مؤثر و بی ضرر از این فناوری در جهت تشخیص و مداخلات ارتعاشی و کمک به بیماران استفاده کنند.
ایمان زاده تصریح کرد: بنابراین با عنایت به این الزامات آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر هم اکنون تنها مرکز معتبر پژوهشی کشور درزمینه معرفی، توسعه و بکارگیری تجهیزات بیورزونانس شناخته می شود.
معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: به کارگیری دانش و تکنولوژی بیورزونانس همان گونه که بر سلامتی انسان ها تاثیرات مثبت می گذارد، در سلامت گیاهان و جانوران و افزایش بازدهی آنها هم می تواند اثرگذار باشد. برای مثال با استفاده از بیورزونانس میتوان از محصولات کشاورزی سالم تر و پربازده تر و هم پرورش دام و طیور با بهره وری بالاتر برخوردار شد.
وی تصریح کرد: در ایران هم کاربرد بیورزونانس در این حوزه ها در چارچوب تحقیقات مشترک بین آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر و مراجع ذی صلاح در دست اقدام است.




منبع:

1400/05/02
22:32:45
5.0 / 5
974
تگهای خبر: تخصص , تكنولوژی , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP