تولید مكمل های نانویی ویتامین های A، D۳ و E برای مصارف دامی

تولید مكمل های نانویی ویتامین های A، D۳ و E برای مصارف دامی

یکی از شرکتهای داروسازی با بهره گیری از فناوری نانو مکمل های ویتامین حاوی ویتامین های A، D3 و E را ساخته که برای مصارف دامی مناسب می باشد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، ویتامین های A، D۳ و E همچون ویتامین های محلول در چربی هستند که بعد از تزریق به سرعت جذب شده و بوسیله دستگاه گردش خون به سایر بافت های بدن می رسند. وجود هر یک از این ویتامین ها در بدن دام فوایدی را برای سلامت دام به همراه دارد. برای مثال ویتامین A در حفاظت و نگهداری تمامی سلول های اپیتلیال، روند اسپرماتوژنز در جنس نر، نگهداری آبستنی در جنس ماده و در فعالیت استئوبلاستیک و رشد استخوان نقش دارد. ویتامین D۳ در حفظ مقدار کلسیم در گردش خون، فراخوانی کلسیم و فسفات استخوان، جذب کلسیم PO۴ از دستگاه گوارش و نیز از توبول های کلیوی نقش اساسی دارد. ویتامین E بعنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. عملکرد اصلی آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی ها و افزایش عمر بیولوژیکی اسیدهای چرب غیراشباع است.
پیشگیری و درمان کمبود ویتامین های فوق موجب مواردی مانند جلوگیری از شب کوری، کراتینه شدن قرنیه و کوری، آناسارک، کاهش رشد، راشیتیسم در دام های جوان، نرمی استخوان در دام های بالغ، ناباروری دام ها و طولانی شدن دوره نقاهت بیماریها می شود. مصرف این ویتامین ها در مراحل مختلف آبستنی بمنظور پیش گیری از بروز سقط جنین و همین طور در اواخر آبستنی بمنظور پیش گیری از وقوع جفت ماندگی سفارش می شود.
برای کمک به ارتقاء سلامت دام، این شرکت داروسازی مبادرت به عرضه نانوامولسیون روغن در آب حاوی ویتامین های A+D۳+E جهت مصارف دامی کرده است. نانوذرات موجود در این محصول ابعادی در حد ۲۰ نانومتر دارد. کاربرد این محصول در صنعت دامپزشکی بعنوان محلول تزریقی استریل است که بعد از تزریق دوام طولانی در بدن دام دارد.
به نقل از ستاد نانو، این شرکت داروسازی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داروهای استریل تزریقی در ایران و در منطقه خاورمیانه است. این شرکت با بهره بردن از نیروهای متخصص و با بکارگیری تجهیزات و امکانات بسیار مدرن مطابق با دستورالعمل های GMP و استانداردهای بالای بین المللی زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می کند و هم اکنون با بهره گیری از تکنولوژی برتر در خطوط تولید طبق فارماکوپه های USP، BP و JP قادر به تولید بیش از ۵۰ هزار واحد داروی استریل تزریقی است.



1400/03/02
13:06:41
5.0 / 5
1189
تگهای خبر: استاندارد , تخصص , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP