ارائه آخرین یافته ها درباره مغز از طرف ۱۰ محقق برجسته

ارائه آخرین یافته ها درباره مغز از طرف ۱۰ محقق برجسته

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با اشاره به برگزاری چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران اظهار داشت: این رویداد به صورت مجازی برگزار می گردد و طی آن آخرین یافته های علمی در این عرصه ارائه خواهد شد.


محمدرضا آی رئیس چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران در گفت و گو با ایسنا ، با اعلان اینکه برمبنای برنامه ریزی ها قرار بود این سمپوزیوم اردیبهشت ماه برگزار شود، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و تاخیر در برگزاری این سمپوزیوم، تصمیم گرفتیم این رویداد را به صورت مجازی برگزار نماییم تا همه فعالان این حوزه از این فرصت بهره مند شوند.
آی، با اعلان اینکه ۷۵۰ نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند، تصریح کرد: در مدت دو روز برگزاری سمپوزیوم و طی روزهای ۱۱ و۱۲ تیرماه ۱۰سخنران برجسته داخلی و خارجی درباره به روزترین موضوعات نقشه برداری مغز سخنرانی می کنند.
وی برگزاری پنل های تخصصی را از برنامه های جنبی این رویداد نام برد و اضافه کرد: موضوعات نیز به شکلی انتخاب شده اند تا تمام حوزه های در رابطه با نقشه برداری مغز را پوشش دهند. آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بعنوان یک مرکز ارتباط پژوهشگران رشته های گوناگون عمل می کند و این تنوع موضوعات در سمپوزیوم نیز با این هدف هم خوانی دارد.
رییس چهارمین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران حضور شرکت کنندگان در این سمپوزیوم را رایگان اعلام نمود و افزود: این اقدام فرصتی را به وجود آورده تا آخرین دستاوردهای دانش نقشه برداری مغز بوسیله متخصصین و محققین برجسته ارائه شود تا در شکل گیری آینده تشخیص و یا درمان بیماریهای عصبی و همین طور طیف دیگری از بیماریهای سیستمیک کمک کننده باشد.
وی اشاره کرد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در این رویداد با دعوت از محققین و نوآوران صنایع پزشکی، علوم پایه، فناوری اطلاعات، داروسازی و بیوتکنولوژی و همین طور سازندگان داخلی تجهیزات و فناوران دانش مغز برای شناسایی و توصیف عمده ترین چالش های تحقیقاتی حوزه علوم و فناوری شناختی ارتباط ایجاد کند و بوسیله بازخوردی که جامعه علمی به ما می دهد، می توانیم نیرویی مؤثر جهت هدایت منابع و سرمایه انسانی به سمت توسعه علوم و دانش این مرز و بوم باشیم.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همین طور افزود: با برگزاری این سمپوزیوم تجربیات و دستاوردهای جدید پژوهشگران برجسته دنیا به اشتراک گذاشته می شود و پژوهشگران با حضور در آن خودرا به روز می کنند و با پیشرفت ها و تحولات این حوزه آشنا می شوند.
به گفته وی، این سمپوزیوم همین طور فرصتی برای ایده پردازی در انجام کارهای تحقیقاتی خواهد بود.




منبع:

1399/04/13
23:06:27
5.0 / 5
2201
تگهای خبر: تخصص , تكنولوژی , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP