فناوری ساخت تجهیزات تولید كود شیمیایی بومی شد

فناوری ساخت تجهیزات تولید كود شیمیایی بومی شد

پی اچ پی و جی کوئری: یک شرکت دانش بنیان موفق شد با تولید کود شیمیایی و راه اندازی خط تولید این محصول، اقدامی موثر برای خودکفایی در کشاورزی بردارد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا شمشادی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: سالانه مقدار قابل توجهی انواع کودهای شیمیایی وارد کشور می شود. در مقابل این چندصدهزار تن کود وارداتی مقدار قابل توجهی ارز از کشور خارج می شود. مسئله این است که برای تولید داخلی، باید دانش فنی از خارج وارد شود و واردات دانش فنی نیز مستلزم هزینه زیادی است.
وی ادامه داد: بنا بر این تنها راه خلاصی از واردات و خودکفایی در این عرصه بسیار حیاتی این است که شرکت های دانش بنیان و فناور، همت کنند و دانش و فناوری در رابطه با تولید کود شیمیایی را بومی سازی کنند. بر این اساس ما یک واحد نخبه تحقیق و توسعه در داخل شرکت راه اندازی کردیم.
این فعال دانش بنیان ضمن تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در این صنعت عنوان کرد: این واحد تحقیقاتی از متخصصان جوان و نخبه تشکیل شد. در نهایت ما موفق شدیم تا ماشین آلات تولید کود شیمیایی را خودمان در داخل شرکت، طراحی و تولید نماییم. یعنی حتی خط تولید را خودمان طراحی نموده ایم.
شمشادی با اشاره به اهمیت بومی سازی فناوری کودهای شیمیایی اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ نوع کود شیمیایی مختلف در داخل شرکت تولید می شود. یکی از اصلی ترین محصولات ما کود شیمیایی سولفات پتاسیم است. با توجه به این که این محصول با کودهای سولفات پتاسیم وارداتی بسیار متفاوت می باشد. کیفیت آن نیز از کودهای شیمیایی خیلی از کشورها، بالاتر است. این در حالیست که قیمت این محصول نیز بسیار رقابتی است.
وی در نهایت اظهار داشت: کشور ما به حجم بیشتری از تولیدات در این عرصه نیاز دارد. یکی از پیش نیازهای مهم خودکفایی در کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی است. بنا بر این ما در سال ۱۳۹۹ تولیدات شرکت را از سه هزار تن به شش هزار تن افزایش دادیم و برای تولید ۴۰ هزار تن در سال هدف گذاری انجام داده ایم.




منبع:

1400/01/28
15:19:05
5.0 / 5
1173
تگهای خبر: تخصص , تولید , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP