تجهیز آزمایشگاه رباتیك دانشگاه تهران به ابزار تحقیقاتی سیستم بینایی

تجهیز آزمایشگاه رباتیك دانشگاه تهران به ابزار تحقیقاتی سیستم بینایی

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری دستگاه رهگیر چشمی (Eye Tracking System) كه در تحقیقات روی سیستم بینایی در آزمایشگاه های علوم اعصاب و  روانشناسی كاربرد دارد، در آزمایشگاه رباتیك پیشرفته دانشگاه تهران كاربردی شد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، دستگاه رهگیر چشمی یکی از تجهیزات در انجام فعالیتهای علمی و گسترش دانش علوم شناختی است. اخیرا آزمایشگاه رباتیک پیشرفته دانشگاه تهران هم با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این دستگاه مجهز شد.
دستگاه رهگیر چشمی (Eye Tracking System) توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی با یک سوم قیمت خارجی طراحی و ساخته شد. در نهایت هم در دانشگاه شهید بهشتی مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفت.
این دستگاه در فرآیند اندازه گیری فعالیتهای چشم کاربرد دارد و در تحقیقات روی سیستم بینایی در آزمایشگاه های علوم اعصاب و روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه می توان میزان هوشیاری، توجه، تمرکز، خواب آلودگی و بسیاری دیگر از حالات ذهنی را در افراد تشخیص داد.
بر مبنای اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در نظر دارد در آینده نزدیک، چهار دستگاه دیگر رهگیر چشمی تولید داخل را برای تأمین تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز جهت فعالیتهای تحقیقاتی درحوزه های دانش علوم شناختی در اختیار برخی دیگر از مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دهد.



1399/09/03
22:53:19
5.0 / 5
1276
تگهای خبر: تولید , دستگاه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP