توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیركبیر

توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیركبیر

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: این دانشگاه برای فعالیتهای فناورانه و پژوهشی خود اولویت های خاصی را تعیین كرده كه توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران یكی از این اولویت ها به حساب می آید.


به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با یکی از شرکتهای فعال در بورس کالا و همینطور یکی از شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، اظهار داشت: در راه توسعه علوم و فناوری های هوشمندسازی و دیجیتال سازی، دانشکده مهندسی کامپیوتر نقش فعال و موثری خواهد داشت.
وی ادامه داد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوشمند سازی فعال است و در این ارتباط در توسعه مراکز نوآوری مختلف پیشتاز است.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار نمود: در دنیا رشته کامپیوتر جزو جذابترین رشته ها است و درحال حاضر بیشترین شغل ها و پر درآمدترین ها در این عرصه هستند؛ ازاین رو باید در این عرصه به نحوی برنامه ریزی نماییم تا از کلان روندهای پیشرفت بین المللی عقب نباشیم.
حسینی تودشکی تصریح کرد: دانشجویان ما استعداد و پتانسیل آنرا دارند که نگاه شرکت شما را از بورس داخلی به بورس بین المللی تغییر دهند.
وی اظهار داشت: بر طبق این تفاهم نامه علاوه بر طراحی نرم افزارها می توان برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان هم برنامه ریزی کرد.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار نمود: مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه در حال تکمیل شدن است و مراحل ساخت آن تا آخر سال جاری به اتمام می رسد.
حسینی تودشکی اظهار داشت: تا آخر سال جاری پیشبینی می شود که تعداد مراکز نوآوری تخصصی این دانشگاه به ۸ مرکز افزایش یابد و تابحال ۴ مرکز نوآوری افتتاح شده است.
دکتر حمیدرضا زرندی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر هم در این نشست اظهار داشت: این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از گذشته با دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه همکاری هایی داشته اند که همچون آن می توان به فعالیت در مسابقات هوش مصنوعی اشاره نمود.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه محورهای مختلف پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه است که اجرای فرصت مطالعاتی، برگزاری مسابقات و توسعه فناوری بخشی از این محورها به حساب می آید.




منبع:

1399/08/22
20:25:18
5.0 / 5
1572
تگهای خبر: تخصص , دیجیتال , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP