طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از تركیبات زردچوبه

طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از تركیبات زردچوبه

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو جهت درمان تومور مغزی با استفاده از كوركومین اطلاع داد.


به گزارش ایسنا، دکتر قدیر رجب زاده با بیان این خبر اضافه کرد: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک این موسسه با دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی مشهد بود که با هدف طراحی دارویی با استفاده از ترکیبات طبیعی زیست فعال انجام شده است.
وی اظهار داشت: به علت پیچیدگی فرایند درمان تومورهای مغزی و عوارض جانبی زیاد داروهای موجود، در این پروژه پس از طراحی دارو، فرایند بررسی اثر درمانی بر روی سلول های تومور مغزی انجام شد و محصول نهایی ساخته شده در این پروژه می تواند بعنوان غذا دارو به صورت موازی با داروهای موجود در درمان تومور مغزی مورد استفاده قرار گیرد.
رجب زاده با اشاره به اینکه استفاده از غذا داروها در صنایع غذایی و دارویی، به دلیل مشکلاتی نظیر جذب پایین در سیستم گوارشی، تغییرپذیری احتمالی در طول نگهداری و تأثیر سیستم گوارشی بر آن، با محدودیت هایی مواجه می باشد، تصریح کرد: خیلی از این ترکیبات در خلال فرآوری ماده غذایی و نگهداری، تخریب شده و خواص سلامتی بخش خویش را از دست می دهند، بنابراین انتخاب و ایجاد یک سیستم انتقال مناسب برای جذب و استفاده حداکثری از خواص ترکیبات طبیعی ضروری می باشد.
رییس موسسه علوم و صنایع غذایی تصریح کرد: برای اثربخشی بیشتر کورکومین، حامل هایی برای محافظت از آن طراحی شده است که نانو حامل های مذکور قابلیت جذب کورکومین را در سیستم گوارش و در سیستم گردش خون افزایش داده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه علوم و صنایع غذایی، وی تصریح کرد: در این تحقیق با تغییراتی که در سطح نانو حامل ایجاد شده، راندمان انتقال این دارو به بافت هدف یا همان تومور مغزی افزایش یافته است.




منبع:

1399/08/17
19:44:30
5.0 / 5
1378
تگهای خبر: تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP