معاون فناوری وزیر علوم در نشست روسای پارك های علم و فناوری تاكید كرد

لزوم وجود یك پارك جامع در هر استان

لزوم وجود یك پارك جامع در هر استان

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر ضرورت گسترش پارك های علم و فناوری استانی در كشور اظهار داشت: سیاست این است كه در هر استان یك پارك جامع داشته باشیم و باید در جهتی حركت نماییم كه رئیس پارك استان به استاندار فناوری استان تبدیل گردد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در نشست روسای پارک های علم و فناوری که به میزبانی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد، با اشاره به آغاز سفرهای استانی در امتداد ساماندهی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری اظهار نمود: در چند سال اخیر جزو پنج کشوری هستیم که بالاترین رشد کیفی مقالات در دنیا را داشته است.
وی اشاره کرد: رتبه کیفی کشورمان یعنی میزان استنادات به مقالات نیز به ۱۵ رسیده است؛ این در حالیست که تا چند سال قبل رتبه ایران دراین زمینه ۳۰ بود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در یک دهه اخیر موضوع توسعه فناوری به مدد دانش رواج یافته است. همین طور سازوکارهای تبدیل علم به فناوری و سپس فناوری به محصول در کشور فراهم شده که پارک های علم و فناوری نقش محوری دراین زمینه دارند.
به گفته وی، در حوزه توسعه فناوری هنوز اوایل راه هستیم و علاوه بر نهادهای فناور، نقش پذیران دیگری وجود دارند که به همکاری آنان نیاز است.
رحیمی با تاکید بر ضرورت گسترش پارک های علم و فناوری استانی اشاره کرد: سیاست این است که در هر استان یک پارک جامع داشته باشیم و باید در جهتی حرکت نماییم که رئیس پارک استان به استاندار فناوری استان تبدیل گردد.
وی نسبت به عملکرد خلاقانه پارک های استانی اصرار کرد و اظهار داشت: بااینکه اصول اولیه پارک های علم و فناوری یکسان است، اما تفاوت های پارک ها باید مشهود و رقابت مبتنی بر نوآوری و ابتکارات باید اصل باشد؛ چونکه پارک ها مراکز نوآوری هستند و بدین سبب نخستین مظهر نوآوری باید در پارک دیده شود که خوشبختانه زمینه آن موجود است.




منبع:

1399/07/18
21:53:11
5.0 / 5
1875
تگهای خبر: ارتباطات , فناوری , فناوری اطلاعات , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP