در دانشگاه خواجه نصیر صورت گرفت

راه اندازی مركز پردازش موازی

راه اندازی مركز پردازش موازی

به گزارش پی اچ پی و جی كوئری رئیس دانشكده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان خبر راه اندازی مركز پردازش موازی در این دانشكده درباره كارهای انجام شده در امتداد مقابله با كرونا، اظهار داشت: بیش از 20 پروپوزال برای مقابله و مدیریت شرایط حاصل از كرونا توسط پژوهشگران این دانشكده تهیه شد و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد وكه منتظر ارزیابی های نهایی آن هستیم و در صورت قبول به عقد قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می پردازیم.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، مسعود مشهدی حسینعلی درباره مرکز پردازش موازی دانشکده نقشه برداری اظهار داشت: مرکز پردازش موازی این دانشکده از چندین سرور محاسباتی تشکیل می شود که طی فرایندی پیچیده و با انجام مجموعه ای از تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری، ماشین های آن به صورت موازی با هم قابلیت انجام سریع محاسبات سنگین مهندسی نقشه برداری را فراهم نموده است.
وی ادامه داد: قبلا نیز دستگاه های محاسباتی در سطح دانشگاه وجود داشته است، ولی باتوجه به نیاز دانشجویان و استادان این دانشکده در حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت، راه اندازی این مرکز محاسبات برنامه ریزی و اجرا شده است. بدین سان علاوه بر برطرف شدن نیاز تحقیقاتی دانشجویان، از این مرکز بسیار قوی محاسباتی در پروژه های صنعتی بهره برداری می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان این که «تعداد کم این نوع ماشین های محاسباتی قوی در سطح دانشگاه سبب می شود جهت استفاده از آنها دانشجویان در صف انتظار قرار گیرند» اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز در دانشکده نقشه برداری، هم اکنون هر یک از اساتید می توانند تا دسترسی دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی خودرا در طول مدت تحقیق و بطور پیوسته به چنین ماشین هایی برنامه ریزی کنند.
وی اشاره کرد: از این طریق هم از فشاری که بر روی دانشگاه بود، کاسته شده و هم فرصت استفاده غیر حضوری از امکانات محاسباتی قوی برای دانشجویان مهیا شده است. اگر بنا بود که همه دانشجویان برای انجام تحقیقات خود از همان خدمات محاسباتی دانشگاه استفاده کنند، فرآیند انجام تحقیق چندین ماه طول می کشید، ولی با این مرکز، انجام محاسبات ظرف دو هفته به پایان می رسد.
رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر در مورد کارهای انجام شده در بحران کرونا در این دانشکده، اظهار داشت: بیش از ۲۰ پروپوزال برای مقابله و مدیریت شرایط حاصل از کرونا توسط پژوهشگران این دانشکده تهیه شد و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد و ما منتظر ارزیابی های نهایی آن هستیم و در صورت قبول به عقد قرارداد با معاونت فناوری ریاست جمهوری می پردازیم.
برمبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مشهدی حسینعلی در آخر اظهار نمود: با توجه به این که در بعضی از گرایش های رشته نقشه برداری هر درس نظریه با چندین واحد عملی هم راه است و دانشجویان باید این واحدها را به صورت حضوری سپری کنند، در شرایط کنونی و به سبب بیماری کرونا با هدف حفظ سلامتی دانشجویان و جلوگیری از افت کیفیت آموزش، تقدم و تأخر برنامه ریزی ترمی دانشجویان را به شکلی تغییر داده ایم که آموزش های عملی در بعضی از گرایش ها با تاخیر یک ساله اجرا شود.




منبع:

1399/06/17
19:47:06
5.0 / 5
2040
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP