سفارش وزارت ارتباطات به کاندیداهای ریاست جمهوری برای فعالیت در بستر پیام رسان های داخلی

سفارش وزارت ارتباطات به کاندیداهای ریاست جمهوری برای فعالیت در بستر پیام رسان های داخلی

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، همزمان با تلاش و انجام اقدامات حمایتی متعدد دولت سیزدهم از پلت فرم های داخلی، معاون وزیر ارتباطات به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سفارش کرده است که فعالیت اصلی آنها در بستر داخلی، تعیین کننده و محکی بر پشتیبانی از تولید داخل خواهد بود.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، سالهاست که دولت مردان در رابطه با بومی سازی، پشتیبانی از پیام رسان های داخلی و خروج از سلطه پلت فرم های خارجی صحبت کرده اند اما گام مهم و اساسی در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه دولت از سکوهای داخلی برداشته شد.
در واقع یکی از شعارهای این دولت خروج از سلطه پلت فرم های خارجی بود چونکه بر این باور بود که امروزه فناوری سبک حکمرانی در دنیا و نحوه تعامل دولت با مردم و مردم با مردم را تغییر داده است؛ امروز عصر پلت فرم و نفوذ آنهاست که عمق راهبردی کشورها را مشخص می کند و ما از ظرفیتهای این فضا برای حکمرانی غفلت کردیم. بنابراین باید بتوان کاری را که در ارتباط با تاکسی های اینترنتی انجام شد، برای حوزه های دیگر هم انجام داد تا تحت تاثیر پلت فرم های خارجی نباشیم.
ازاین رو همزمان با کوشش برای توسعه سکوهای داخلی مسؤلان هم به این وعده جامه عمل پوشاندند بگونه ای که با افتتاح یک شبکه اجتماعی داخلی به نام ویراستی که طراحی آن شبیه به نمونه خارجی آن (توییتر) است؛ به آن پیوستند و بی واسطه پاسخگوی سوالات مردم بودند.
در این راستا، با عنایت به اهمیت این مورد و ضرورت تداوم آن انتظار می رود بومی سازی و پشتیبانی از پلت فرم ها همچنان در دستور کار قرار بگیرد. در همین رابطه اخیرا امیر محمد زاده لاجوردی- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی ضمن اشاره به این مورد اظهار نمود: رئیسی مظلوم برای توسعه داخلی ها هزینه ها داد. نتیجه آن شد، عبور ایتا از تلگرام و واتس اپ با ۳۰.۵ میلیون کاربر ماهانه و ۱۹ میلیون کاربر روزانه و رشد ۲۰ برابری ترافیکش.
ایشان در ادامه خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کاندیدای محترم؛ فعالیت اصلی شما در بستر داخلی تعیین کننده خواهد بود و محکی است بر پشتیبانی از تولید داخل.




منبع:

1403/03/13
14:46:48
5.0 / 5
242
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , تلگرام , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP