سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری گوگل در مالزی

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری گوگل در مالزی

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، گوگل متعهد به سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در مالزی، همچون توسعه نخستین دیتاسنتر و تاسیسات ابری خود در این کشور شد.



به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، روث پورات، مدیر مالی آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اظهار نمود: این تعهد، بزرگترین سرمایه گذاری برنامه ریزی شده گوگل در این کشور آسیای جنوب شرقی است.

وزارت بازرگانی مالزی اعلام نمود: دیتاسنتر و تسهیلات منطقه ای «گوگل کلود»، از 26 هزار و 500 شغل در قسمت های مختلف مالزی، پشتیبانی می کند و ارزش کل تأثیر اقتصادی آن، ۳.۲ میلیارد دلار است. محل سرمایه گذاری های گوگل، در پارک تجاری المینا در ایالت سلانگور خواهد بود.

این دیتاسنتر، خدماتی همچون جستجو، نقشه ها و فضای کاری را تأمین کرده و به عرضه خدمات هوش مصنوعی کمک می نماید و مرکز ابری هم خدماتی را به شرکتهای محلی و سازمان های بخش عمومی عرضه می کند.

غول های فناوری آمریکا که به دنبال فرصت های رشد جدید هستند، در ماه های اخیر، سرمایه گذاری های خویش را در آسیای جنوب شرقی افزایش داده اند و میلیاردها دلار سرمایه گذاری را متعهد شده اند. مدیران عامل مایکروسافت، اپل و انویدیا، همگی به این منطقه سفر کرده اند تا برنامه های استراتژیک را ترسیم کرده و با سران کشورهای منطقه دیدار کنند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ماه میلادی جاری اعلام نمود: این شرکت علاوه بر تعهدات مشابه برای اندونزی و تایلند، ۲.۲ میلیارد دلار در مالزی سرمایه گذاری خواهد نمود. مایکروسافت و گوگل بشدت برای پیشتازی در خدمات هوش مصنوعی رقابت می کنند و به دنبال مشتریانی هستند که پذیرای خدمات آنها در این عرصه رو به رشد باشند.

آمازون اعلام نموده است که می خواهد ۹ میلیارد دلار در سنگاپور، پنج میلیارد دلار در تایلند و ۶ میلیارد دلار در مالزی سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل اعلام نمود که علاوه بر توسعه خدمات رایانش ابری، از برنامه های سواد هوش مصنوعی برای دانش آموزان و معلمان پشتیبانی خواهد نمود.





منبع:

1403/03/11
16:24:36
5.0 / 5
260
تگهای خبر: اپل , خدمات , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP