اسپیس ایكس با پرتاب شش باره یك راكت به فضا ركورد زد به گزارش پی اچ پی و جی كوئری اسپیس ایكس برای ششمین بار یك راكت را برای پرتاب به فضا مورد استفاده قرار داد. این در شرایطی است كه تا پیش از این راكت های فضایی تنها یك مرتبه مورد استفاده قرار می گرفتند. دریافت 21 MB به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از نیواطلس، استفاده مکرر از یک راکت و پرتاب چندین باره آن به فضا تا پنج سال قبل فرایندی ساده و متداول نبود. اما مهندسان اسپیس ایکس برای نخستین بار روش هایی را برای بازیافت و احیای راکت های مستعمل و استفاده چندین باره از آنها ابداع نموده اند که به صرفه جویی قابل توجه در هزینه سفرهای فضایی منجر می شود.اسپیس ایکس با شش بار پرتاب راکت فالکون ۹ به فضا رکوردی منحصر به فرد را به نام خود ثبت کرده و در آخرین پرتاب از این راکت برای انتقال ۵۸ ماهواره استارلینک به فضا و سه ماهواره تصویربرداری دیگر که متعلق به شرکت پلانت لبز است، استفاده شد.این مأموریت با موفقیت انجام شده و بر مبنای برآوردهای اولیه میلیون ها دلار صرفه جویی را برای اسپیس ایکس به ارمغان آورده است. انتظار می رود در آینده اسپیس ایکس در مأموریت های مشترک خود با ناسا هم دست به چنین اقداماتی بزند. منبع: php-jquery.ir 1399/05/29 22:39:00 5.0 / 5 1937 تگهای خبر: بازی , شركت این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط واکنش پیاتزا به نتیجه بازی ایران مقابل برزیل تمرینات مشترک جودوکاران برای المپیک جوانان و بازیهای آسیایی ناگویا شرایط برای وزنه برداری سخت شد اپراتورها پول بسته های اینترنت پرو را پس می دهند؟ نظرات بینندگان در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۶ بعلاوه ۱ ثبت کامنت