تشریح زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت

تشریح زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه برای مرجع شدن در زمینه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است، به تشریح بخش های مختلف این زنجیره پرداخت.



به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان اینکه زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت متشکل از بخش های آموزش، نوآوری، تحقیق و توسعه، غذا و دارو و بازاریابی و فروش است، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شد و معاونت تحقیقات و فناوری در این دوره و حتی پیشتر از آن تمام توان خویش را در زمینه توسعه و ارتقای تحقیقات کاربردی و پاسخگو به نیاز جامعه از راه برقراری ارتباط میان دانشگاه صنعت و جامعه به کار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به شناسایی مولفه های موثر بر تجاری سازی یافته های پژوهشی حوزه سلامت تصریح کرد و عنوان کرد: برای مرجع شدن در زمینه نوآوری و فناوری، زنجیره ایده تا فروش محصول طراحی شده است. در اولین مرحله آموزش قرار دارد که هدف تشویق به مساله محوری و عرضه راهکار برای موضوعات سلامت جامعه است. مهم ترین اقدامی که برای این مساله باید لحاظ شود به روز کردن برنامه تحصیلی مبتنی بر محصول محوری است.

به گفته دکتر پناهی مرحله بعدی زنجیره نوآوری است. توسعه گفتمان خلاقیت و ثروت آفرینی که از راه ارتباط مراکز تحقیقاتی با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه مرحله دیگر زنجیره ایده تا محصول است اظهار داشت: که تقویت زیرساخت ها جهت مداخلات بالینی را می طلبد. بروزرسانی استانداردها و نظارت بر اجرای دقیق مداخلات ICH، حرکت به سمت مطالعات بالینی چند مرکزی و کاهش تعارض منافع همچون راهکارهایی است که این مسیر را هموار می سازد.

دکتر پناهی گام بعدی را افزایش بهره وری فرآیندهای سازمان غذا و دارو دانست و خاطرنشان کرد: به روز رسانی فرآیندها و تسریع آنها بخش بزرگی از زنجیره را تأمین کند. چونکه هم اکنون هم فرآیندهای پیچیده سازمان غذا و دارو برای شرکت ها مسائلی را به دنبال داشته است ازاین رو مشخص کردن مسیر شفاف با این سازممان به منظور توسعه صادرات محصولات و خدمات سلامت راهگشا خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مرحله نهایی را بازاریابی و فروش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های کمک به شرکتهای دانش بنیان پشتیبانی از تولیدات و عرضه محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی است. یاری رساندن به این شرکت ها جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و آموزش نحوه صحیح عرضه و به نمایش گذاشتن محصولاتشان و همینطور تسریع فرآیندهای بازاریابی در منطقه میتواند موثر باشد.

وی اظهار داشت: رضایت مشتری خط پایان این زنجیره است که تحقیقات و فناوری سلامت را به سمت پاسخگویی اجتماعی هدایت می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ پناهی در ادامه راهکارهایی برای توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت و نحوه به کارگیری آنها را بیان کرد و اضافه کرد: تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم داده و پزشکی شخصی سازی شده بدون شک آینده صنعت و اقتصاد سلامت دنیا را در دست خواهد داشت و ازاین رو شرکتهای توانمند ایرانی هم نباید از سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید غفلت کنند. در این راه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مأموریت هایی را در حوزه درمان ها و محصولات نوین پزشکی بر مبنای ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی واگذار کرده است.






1402/01/24
17:23:30
5.0 / 5
404
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱