رگولاتور لهستان آمازون را به گمراه کردن مشتریان متهم کرد

رگولاتور لهستان آمازون را به گمراه کردن مشتریان متهم کرد

پی اچ پی و جی کوئری: دفتر رقابت و پشتیبانی از مصرف کننده لهستان(UOKiK)، واحد آمازون در اروپا را به فروش و پروسه تحویل محصول گمراه کننده متهم کرده است.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از رویترز، دفتر مذکور اعلام نمود مشتریان وب سایت آمازون در لهستان درباب موجود بودن محصول، زمان تحویل و حقوق مصرف کننده گمراه شده اند. در صورتی که این بهتان تایید گردد، جریمه ای کلان تا ۱۰ درصد درآمد واحد آمازون در اروپا برای این شرکت تعیین می شود. نمایندگان Amazon.pl تا حالا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. طبق بیانیه UOKiK واحد آمازون در اروپا سفارش هایی که بوسیله وب سایت Amazon.pl دریافت می کرد تا آن زمان که شرکت حمل و نقل واقعی را تأیید کرده بود غیر الزام آور تلقی نمود و اختیار را برای لغو آنها باقی می گذاشت. استفاده از عباراتی مانند «حالا بخرید» یا « پروسه برای خروج» ممکنست برای مشتریان چنین وانمود کند که آنها مشغول خرید کالایی هستند و تراکنش مالی بمحض پرداخت به انجام می رسد. رئیس UOKiK در این زمینه می گوید: اگر مشتریان بدانند ثبت سفارش به مفهوم خرید نیست و موجود بودن محصول و زمان تحویل آن تخمینی است، آنها شاید تمایل نداشته باشند از خدمات این شرکت بهره گیرند. طبق بیانیه این دفتر شرایط ضمانت تحویل محصول با قابلیت انتخاب برای بازپرداخت وجه در صورت تاخیر برای مشتریان به آسانی فراهم نیست. UOKiK اعلام نمود در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی در پی شکایات مشتریان تحقیقی در این زمینه را شروع کرد.


منبع:

1401/11/13
16:16:07
5.0 / 5
371
تگهای خبر: خدمات , سایت , شركت , ضمانت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳