در نشست چالشهای قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای كسب و كارها عنوان شد؛

اثرات قطعی اینترنت در کسب وکارهای دیجیتالی

اثرات قطعی اینترنت در کسب وکارهای دیجیتالی

پی اچ پی و جی کوئری: به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، عضو هیات مدیره مجمع تشکل های دانش بنیان با اشاره تکرار تجربه قطعی اینترنت اظهار داشت: این امر باعث شده تا فروش فروشگاه های آنلاین و همین طور پلت فرم های نمایش خانگی کم شود.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، سعید رسول اف ضمن بیان این مطلب در نشست چالشهای قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای کسب وکارها اظهار داشت: در سال ۹۸ جلسات مکرری برای چاره اندیشی قطعی اینترنت انجام شد و در آن زمان مقاله ای نیز دراین زمینه منتشر کردیم.
وی افزود: تا سال ۹۸ پلت فرم عرضه اپلیکیشن های گوشیهای سامسونگ به نام گلکسی به عنوان یک پلت فرم بین المللی در ایران کار می کرد و نظارت های وزارت ارشاد نیز بر محتوای آن اعمال می شد، ولی با قطع اینترنت در سال ۹۸، این پلت فرم فعالیت تجاری فعالیت خودرا در ایران متوقف کرد.
رسول اف اشاره کرد: این پلت فرم یک فروشگاه رسمی بود که می توانستیم محتوای ایرانی بر روی آن قرار دهیم و آنرا به بالای ۱۰۰ کشور که از پلت فرم گلکسی استفاده می نمایند، صادر نماییم.
عضو هیات مدیره مجمع تشکل های دانش بنیان یکی دیگر از حوزه های فضای مجازی را تبلیغات دیجیتال دانست و تصریح کرد: دیجی کالا یک پلت فرم فروشگاه آنلاین داخلی است که دیگر خودش فروشنده نیست، بلکه فروش آن ازطریق فعالیت فروشنده هایی است که در فضای مجازی تبلیغات دارند.
وی افزود: با قطعی اینترنت فروش فروشگاه های انلانی همچون دیجی کالا کم شده و فعالیت این فروشنده ها محدود شده است. این امر برای پلت فرم های نمایش خانگی نیز رخ داده است.
امیر حسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با اشاره به اثرات قطعی اینترنت بر کسب وکارها اظهار داشت: در جلسه ای قرار شد تا از کسب و کارهای خُرد فعال در اینستاگرام، حمایت شود و عددی برای این مساله تعیین شد ولی ما نمی دانیم چگونه می توانیم این کسب و کارهای را شناسایی نماییم.
وی اظهار داشت: اینستاگرام تنها بستر تجاری نیست بلکه بستری برای تبلیغات، برندینگ و بازار یابی صنایع خلاق است ولی آماری نداریم که چه تعداد کسب وکار در زمینه های مختلف در اینستاگرام فعال می باشند.
اسدی افزود: باردیگر برنامه ریزی کردیم که برمبنای رسته شغلی، میزان خسارت را برآورد نماییم ولی هیچ عدد برای برآورد خسارات ناشی از قطعی اینترنت در صنایعی چون معدنی و پوشاک و غیره در اختیار نداریم.
مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد اینترنت امن در تمام شرایط را از دیگر برنامه های این وزارتخانه نام برد و اظهار داشت: این مساله در دستور کار وزارتخانه است و تمام ادارات صمت استانها، اتحادیه ها و اتاق های تجاری متصل به یک اینترنت امن و دایم می شوند. این برنامه در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.
وی افزود: این که اینترنت امن برای چه کسانی استفاده گردد سازوکاری نداریم و دراین زمینه باید اتحادیه ها باید به ما کمک کنند.
اسدی راه اندازی صندوقی برای پشتیبانی از کسب وکارها در وضعیت بحران را از دیگر برنامه های این وزارتخانه نام برد.



1401/08/02
21:11:29
5.0 / 5
1144
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP