در مجمع سالانه شورای بین المللی موزه های علوم و فناوری صورت گرفت

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی سیموست شد

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی سیموست شد

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در انتخابات بورد اجرایی شورای بین المللی موزه های علوم و فناوری با کسب آرای لازم بعنوان عضو هیئت اجرایی سیموست انتخاب|شد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، شورای بین المللی موزه های علوم و فناوری هر سال مجمع سالانه خویش را در یکی از کشورهای عضو برگزار می نماید که چهل و نهمین دوره آن در سال ۲۰۲۲ در کشور جمهوری چک برگزار گردید.
برپایه این گزارش، در این جلسه با میزبانی شهر پراگ، انتخابات بورد اجرایی شورای بین المللی موزه های علوم و فناوری برگزار و دکتر سیف اله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با کسب آراء به مدت چهار سال بعنوان عضو جدید هیئت اجرایی سیموست انتخاب گردید.
به نقل از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، جلیلی در این جلسه بین المللی، گزارشی از چهل و هشتمین نشست سیموست که به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران در سال ۲۰۲۱ در تهران برگزار شد، عرضه داد و کتابچه گزارش سیموست ۲۰۲۱ تهران هم به شرکت کنندگان اعطا شد. همینطور مقاله وی در مورد موزه های دانشگاهی ایران در کمیته یومک (موزه های دانشگاهی جهان) به صورت پوستر عرضه شد.
هر یک از کمیته‏ های شورای بین‏ المللی موزه‏ ها (ICOM) طیف خاصی از موزه‏ ها را زیر پوشش قرار می‏ دهد. در این میان سیموست (CIMUSET) کمیته بین‏ المللی موزه ‏ها و مجموعه ‏های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه ‏های علوم و فناوری سنتی و تاریخی است، بلکه ساینس سنترهای فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه بخصوص کودکان در سرتاسر جهان می پردازد را هم در بر می ‏گیرد.




منبع:

1401/06/15
23:19:17
5.0 / 5
451
تگهای خبر: شركت , فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP