شكایت یك موسسه به رگولاتور استرالیا؛

جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان در 3 فروشگاه بزرگ استرالیایی

جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان در 3 فروشگاه بزرگ استرالیایی

پی اچ پی و جی کوئری: یک گروه پشتیبانی از مصرف کننده در استرالیا 3فروشگاه زنجیره ای این کشور را به رگولاتور حریم خصوصی ارجاع داده برای اینکه آنها فناوری شناسایی چهره را به روشی مداخله آمیز برای مشتریان اجرا کرده اند.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از رویترز، این گروه خواهان انجام اقداماتی مقابل فروشگاه های زنجیره ای شده است. موسسه CHOICE در شکایتی به دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا اعلام نمود فروشگاه زنجیره ای «گودگایز» همین طور فروشگاه سخت افزاری بانینگز و شرکت کی مارت بدون اجازه از فناوری شناسایی چهره استفاده می نمایند و این امر نقض قانون حریم خصوصی است. این موسسه بطور مستمر گزارش هایی برای دولت تهیه می کند که مربوط به چالش های مصرف کنندگان است که به نوشته وب سایت در خیلی از تغییرات قانونگذاری مانند ممنوعیت ها یا محصولات مالی خطرناک نقش مهمی ایفا می کنند. CHOICE در شکایت خود اشاره کرده فناوری شناسایی صورت ریسک های قابل توجهی برای افراد به وجود می آورد مانند نقض حریم خصوصی، شناسایی نادرست، تبعیض، پروفایل بندی و علاوه بر این موارد امکان نشت اطلاعات و سرقت هویت نیز وجود دارد. این ۳ فروشگاه زنجیره ای در مجموع حدود ۸۰۰ شعبه دارند. بگفته گروه پشتیبانی از مصرف کننده آنها داده های خصوصی و اطلاعات حساس مشتریان را بدون رضایت آنها و افشای صریح این روند در قوانین خود، جمع آوری کرده اند. هرگونه تحقیقی دراین زمینه، بزرگترین بررسی استرالیا درباره فناوری شناسایی چهره خواهد بود. البته دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا پیش این نیز چالش مذکور را بررسی نموده بود. این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به فروشگاه های زنجیره ای ۷-Eleven فرمان داد تا تصاویر صورت مشتریان که در بیش از ۷۰۰ شعبه جمع آوری شده را حذف کند.


منبع:

1401/04/07
10:01:58
5.0 / 5
248
تگهای خبر: سایت , شركت , فرم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
دوستان پی اچ پی و جی كوئری