اولین گزارش پایداری ایرانسل منتشر گردید

اولین گزارش پایداری ایرانسل منتشر گردید

برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ایرانسل گزارش پایداری کسب وکار خودرا منتشر نمود.


به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین گزارش پایداری سالانه‌ی ایرانسل، مروری کوتاه بر شاخص ها، تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطیِ کسب وکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه‌ی سالانه‌ی فاکتورهای عملکردی سازمان در موضوع «پایداری» و «کسب وکار مسؤولانه» است. همین طور نمونه ای از اولین قدم های بنگاه های اقتصادی ایرانی، با تاکید بر مباحث روز دنیای کسب وکار، در راه پایداری محسوب می شود. امروزه «پایداری در کسب وکار (Sustainability in Business)» به موضوع مهمی برای بنگاه های اقتصادی، جوامع، مشتریان و حکومت ها تبدیل گشته و همین طور شاخصی برای سنجش میزان پایبندی سازمان به تعهداتش در قبال ذی نفعان است. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، می کوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راه تحقق توسعه ی پایدار ایران قدم بردارد. ارائه‌ی اطلاعات کلان و مهم شرکت، بوسیله «گزارش پایداری»، می تواند نمای کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و کارهای ایرانسل در راه توسعه ی پایدار را به ذی نفعان عرضه نماید. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. به زبانی دیگر، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مترتب بر آنست. اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد ایرانسل بوسیله این گزارش، با تمرکز بر بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. مخاطب این گزارش، ذی نفعان مختلف ایرانسل، شامل نهادهای حکومتی و سیاستگذار، جامعه‌ی مدنی، بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکای تجاری، رسانه ها و با اهمیت تر از همه، مشتریان ایرانسل هستند که بر بقا و عملکرد شرکت، بصورت مستقیم و غیرمستقیم اثر دارند و در مقابل، نتایج فعالیت شرکت از سه جنبه‌ی اقتصاد، جامعه و محیط زیست، بر آنها اثر می گذارد. «شفافیت» فراتر از الزامات قانونی، در تدوین و انتشار این گزارش، نمایانگر عزم ایرانسل برای پاسخگو نگهداشتن خود، گامی جدی برای تعامل سازنده با ذی نفعان و نیز تعهد برای ساختن کسب وکاری پایدارتر و آینده ای توأم با رفاه برای ذی نفعان است. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت خود در ابتدای این گزارش، با اعلان اینکه «در دنیای امروز، شرکتها اگر به دنبال بقا، رشد و توسعه ی خود هستند، نباید جنبه ها و ارکان مختلف موضوع پایداری در کسب وکارشان را نادیده بگیرند.»، تاکید کرده است: «انتشار نخستین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور، مطابق با استاندارهای روز بین المللی و البته توجه به خاصیت های خاص فضای کسب وکار در ایران، اقدام دیگری از ایرانسل در راه پایداری است که امیدوار هستم مورد توجه تصمیم گیران و سیاست گذاران، همکاران و بازیگران کوچک و بزرگ صنعت ICT ایران، رسانه ها و مشتریان باارزش ایرانسل قرار گیرد.» این گزارش در پنج سرفصل، شامل «رویکرد ایرانسل به پایداری»، «کسب وکار مسؤولانه و حاکمیت شرکتی»، «به سوی جامعه‌ی پایدار»، «به سوی محیط زیست پایدار» و «به سوی اقتصاد پایدار»، تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال ۱۳۹۹، اینجا در دسترس علاقمندان است.


منبع:

1400/12/25
18:52:01
5.0 / 5
239
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱