در راستای كاهش وابستگی به نفت؛

سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری عربستان سعودی از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در زمینه استفاده از فناوری های پیشرفته ای همچون بلاکچین و متاورس اطلاع داده است.



به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از المانیتور، عربستان سعودی در مجموع بیشتر از ۶.۴ میلیارد دلار در این دو حوزه سرمایه گذاری می نماید. از این رقم یک میلیارد دلار به سرمایه گذاری در شرکت فناوری و دیجیتال نئوم اختصاص می یابد که نام آن برگرفته از شهر نئوم است که در آینده با رویکرد شهر هوشمند در عربستان تأسیس می شود.
این شرکت می خواهد متاورس اختصاصی خویش را هم ایجاد نماید که یک جهان سه بعدی دیجیتال است که کاربران آن می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.
شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی هم یک میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر پراسپریتی ۷ ونچرز سرمایه گذاری خواهد نمود. این صندوق بر روی شرکت هایی با تمرکز بر روی فناوری های آینده نگر مانند بلاکچین سرمایه گذاری خواهد نمود. فناوری بلاکچین اطلاعاتی را که به صورت دیجیتالی ذخیره می شود رمزگذاری می کند.
عبدالله السوها، وزیر فناوری اطلاعات عربستان سعودی، اظهار داشت که این سرمایه گذاری ها نشان دهنده هدایت عربستان به سمت رشد اقتصاد دیجیتال است. وی افزود که این تلاش به نفع سعودی ها و مردم در سرتاسر خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.
عربستان سعودی در تلاش است تا وابستگی خود به نفت را کم کند. باآنکه قیمت نفت هم اکنون بالاست، اما تقاضا برای سوخت های فسیلی در سرتاسر جهان رو به کاهش است چونکه مردم و دولت ها به دنبال اشکال پاک تر انرژی های تجدید پذیر هستند. عربستان سعودی برای مدت طولانی به فروش نفت وابسته بوده ولی ولیعهد سعودی علاقمند به تنوع بخشیدن به اقتصاد و استفاده از فناوری های نوین است.


منبع:

1400/11/17
22:49:28
5.0 / 5
985
تگهای خبر: دیجیتال , سرمایه گذاری , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP