برگزاری نشست سرمایه كشورهای دی-8 در اسفند؛

صندوق سرمایه گذاری فناوری کشورهای D8 راه اندازی می شود

صندوق سرمایه گذاری فناوری کشورهای D8 راه اندازی می شود

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 از برگزاری چهارمین دوره نشست سرمایه گذاری معروف به TIM2022 در اسفند ماه سال جاری اطلاع داد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه گذاری تیم ۲۰۲۲ در نشست خبری امروز ضمن اشاره به برگزاری چهارمین دوره نشست سرمایه گذاری کشورهای عضو گروه D8 و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM2022) در اسفند ماه سالجاری، اضافه کرد: این رویداد با حضور ۶۱ استارت آپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی در ایام ۲ و ۳ اسفندماه جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.
وی رویداد بین المللی TIM را یکی از برنامه های شبکه تبادل و انتقال فناوری دانست که هر ساله با هدف کمک به سرمایه گذاری در حوزه های فناوری میان هشت کشور اسلامی برگزار می شود، اظهار نمود: در این رویداد ۶۱ استارت آپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوط عرضه شدند که ۱۲ استارت آپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تا کنون بیشتر از ۱۲۰ جلسه مجازی B2B میان سرمایه گذاران و این استارت آپ ها برگزار شده است.
رییس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس از قطعی شدن ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیشتر از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران اطلاع داد و خاطرنشان کرد: ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل کردیم و اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد، در ایام برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.
صدرخانلو با تکیه بر این که در این دوره، علاوه بر سرمایه گذاران کشورهای عضو، سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این رویداد شامل برنامه های مختلف همچون عرضه شرکتهای خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل های تخصصی، دوره های آموزشی، امضای تفاهمنامه ها، انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک و بازدید از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.
قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8، ایجاد صندوق سرمایه گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور درحال توسعه سازمان D8 را یکی از موضوعات اصلی این نشست دو روزه عنوان نمود و اظهار داشت: ما به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکتهای داخلی در دیگر کشورهای عضو سازمان D8 هستیم.
وی اضافه کرد: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست های تعامل کسب و کارها برگزار می شود. شرکتهای خلاق علاقمند به جذب سرمایه خارجی می توانند با عرضه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این جلسه حاضر شوند.




منبع:

1400/11/11
23:06:12
5.0 / 5
986
تگهای خبر: تخصص , خدمات , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP