برگزاری نخستین دوره جایزه طراحی ایران جهت معرفی برترین تجهیزات آزمایشگاهی کشور

برگزاری نخستین دوره جایزه طراحی ایران جهت معرفی برترین تجهیزات آزمایشگاهی کشور

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از اعطای نخستین دوره جایزه طراحی ایران در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی همزمان با برگزاری این نمایشگاه اطلاع داد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، دکتر پیمان صالحی با اشاره به اینکه نخستین دوره جایزه طراحی ایران ویژه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به منظور ارزیابی و اعلام برترین طراحی محصولات ایرانی در این عرصه همزمان با نمایشگاه ایران ساخت برگزار می شود، اضافه کرد: سه حوزه ارزیابی و داوری محصولات در این دوره شامل "برترین طراحی تجهیزات"، "برترین طراحی بسته بندی" و "برترین طراحی خدمات" است و کلیه شرکتهای حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت می توانند در این رقابت شرکت نمایند.
وی ضمن اشاره به اهمیت طراحی صنعتی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، اظهار داشت: با عنایت به حضور شرکتهای بزرگ خارجی با برندهای معتبر در بازار تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی کشور، توجه خاص به طراحی صنعتی ممتاز محصولات، نقش کلیدی و مهمی در موفقیت شرکتهای ایرانی در این حوزه ایفا می کند. همینطور حضور و تثبیت موفقیت آمیز در بازارهای صادراتی بدون توجه به این مورد امری محال به نظر می آید.
صالحی درباره شاخصهای ارزیابی این رقابت توضیح داد: در مورد شاخصهای ارزیابی یک طراحی صنعتی ممتاز در این عرصه، به صورت کلی سه مبحث انطباق طراحی با ساخت و تولید، انطباق با کاربر و انطباق با محیط مورد ارزیابی قرار می گیرد. در مبحث انطباق ساخت و تولید انبوه محصولات منطبق بر هدف طراحی، انطباق روش های ساخت با تیراژ تولید محصول، انتخاب مواد متناسب با کارایی و عمر مفید محصول، زیبایی های بصری و گرافیک در طراحی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت افزود: همینطور در مورد سازگاری محصولات با کاربر مواردی نظیر انطباق با ابعاد و شرایط فیزیکی بدن کاربر، انطباق با ساختار روانی ذهن کاربر (برای نمونه: جنسیت، ملیت، سن) و سبک رفتاری کاربر و … از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. ارزیابی سازگاری با محیط هم عبارتند از تناسب محصول با کانال های توزیع و حمل و نقل، انطباق منطقی با محیط کاربری، تناسب با تجهیزات مجاور و انطباق با الزامات زیست محیطی، طراحی اقتصادی و طراحی سبز.
صالحی، اصالت طرح های ارسالی (کپی نبودن از محصول رقبا) و عرضه محصول در بازار را دارای اهمیت بالایی دانست و خاطرنشان کرد: این دوره از جایزه شامل طراحی های مفهومی و محصولات درحال تحقیق و توسعه نمی گردد.
به نقل از ستاد نانو، نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده و بیشتر از ۳۷۰ شرکت مبادرت به عرضه ۱۰هزار مدل_محصول می کنند.




منبع:

1400/09/18
12:16:06
5.0 / 5
938
تگهای خبر: تولید , خدمات , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP