ارائه 17 هزار مورد خدمات توانمندسازی به دانش بنیان ها

ارائه 17 هزار مورد خدمات توانمندسازی به دانش بنیان ها

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در 2سال گذشته 17 هزار مورد خدمات توانمندسازی در زیست بوم نوآوری کشور را به دانش بنیان ها و شرکت های نوپا ارائه کردیم.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، علی وحدت در رویداد یکشنبه های صادراتی پذیرش هیات تجاری و فناوری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی از کشور کنیا که امروز بصورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به ابزارهای حمایتی صندوق در توسعه صادرات دانش بنیان ها، اضافه کرد: هم اکنون صندوق پژوهش و فناوری تخصصی صادرات در کشور به راه افتاده است.
وحدت با اشاره به همکاریهای صندوق با بانکها برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: لازم است که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صندوق پژوهش و فناوری صادرات، ابزارهای حمایتی دیگری برای صادرات محصولات دانش بنیان تعریف و عملیاتی شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد: در دو سال قبل ۱۷ هزار مورد کمک توانمندسازی در زیست بوم نوآوری کشور به دانش بنیان ها و شرکت های نوپا داشتیم.
در این رویداد همین طور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نقشه راه وزارت صمت در حوزه افزایش توسعه صادرات غیر نفتی، اظهار داشت: در این نقشه راه افزایش صادرات غیر نفتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است، ضمن آنکه در آن به شرکت های دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی توجهی ویژه شده است.
پیمان پاک تصریح کرد: صادرات فولاد و محصولات پتروشیمی را که با قیمت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، نمی توان صادرات نامید؛ ولی در مقابل حوزه دانش بنیان با توجه به این که فناوری آن در اختیار متخصصان کشور است، می تواند زمینه صادرات داشته باشد؛ بدین جهت از سالهای قبل در این سازمان برنامه جدید پشتیبانی از دانش بنیان ها و خدمات فنی و مهندسی را تدوین کردیم.




منبع:

1400/08/23
22:57:07
5.0 / 5
992
تگهای خبر: آنلاین , تخصص , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP