ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعاتی در پایگاه علوم زمین

ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعاتی در پایگاه علوم زمین

پی اچ پی و جی کوئری: مدیر پایگاه ملی داده های علوم زمین از ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعاتی در پرتال این پایگاه طی 6 ماه اول سال جاری آگاهی داد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، امید اردبیلی با اعلان اینکه این پایگاه در امتداد تحقق اهداف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به اشتراک گذاری اطلاعات علوم زمین در سامانه های تحت نظارت خود اقدام نموده است، اضافه کرد: بر این اساس در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور توانست با ثبت بیش از ۷ هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده، در جهت پیشبرد اهداف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گام موثری بردارد.
وی با اشاره به اینکه در سامانه فراداده و کاتالوگ سرویس نیز با هدف جستجوی پیشرفته محصولات علوم زمین بیش از ۲۵۰۰ رکورد اطلاعاتی بارگذاری شده، اشاره کرد: در مجموع بیش از ۹۵۰۰ رکورد اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شده است.
اردبیلی در ادامه اضافه کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در امتداد تحقق سند توسعه دولت الکترونیک کشور تعداد ۳۵۰ رکورد اطلاعاتی علوم زمین ظرف همین مدت در سامانه ملی کاتالوگ و مجموعه داده باز data.gov.ir بارگذاری کرده است.
مدیر پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور اشاره کرد: در این راستا آمار میز خدمت کتابخانه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ علاوه بر حدود ۴۹۰۰ مورد ثبت رکورد در سامانه توصیفی و اسنادی، در بخش مراجعات حضوری به کتابخانه بیش از ۳۵۰۰ رکورد اطلاعاتی و در بخش مراجعات غیرحضوری حدود ۵۰۰ مورد اسناد و نقشه و منابع به ثبت رسیده است.
به نقل از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، رکوردهای ثبت شده در سامانه های پایگاه داده شامل اطلاعات کتابخانه ای که در سامانه مدیریت اطلاعات توصیفی و اسنادی پایگاه داده، سامانه داده های مکانی و سامانه فراداده و سرویس کاتالوگ است و کاربران می توانند بوسیله سایت اصلی پایگاه داده Ngdir.ir دسترسی آزاد به این نوع اطلاعات نیز داشته باشند.




منبع:

1400/08/19
12:33:51
5.0 / 5
998
تگهای خبر: الكترونیك , سایت , سرویس , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP