وزیر ارتباطات تاكید كرد؛

توسعه کسب و کارهای حوزه خلاق و دیجیتال با همکاری معاونت علمی

توسعه کسب و کارهای حوزه خلاق و دیجیتال با همکاری معاونت علمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه کسب و کارهای حوزه خلاق و دیجیتال با همکاری معاونت علمی و فناوری تاکید نمود.



به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از معاونت علمی و فناوری، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی که امروز در پارک فناوری پردیس انجام شد، اظهار داشت: دستاوردهای ناحیه نوآوری پردیس، شرکتهای دانش بنیان و خلاق پرارزش هستند.
به گفته وی، ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی وجود دارد که بخشی از آن با تلاشهای اثربخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اشتغال رسیده و در سالهای اخیر مسیر خوبی برای کارهای فناورانه هموار شده است. هم اکنون محصولات پارک پردیس به ۸۰ کشور صادر می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پشتیبانی از کسب و کارهای خدماتی این حوزه در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره نمود و اضافه کرد: حرکت بسیار خوبی در عرصه تولید فناوری، تجاری سازی و اشتغال فناورانه شکل گرفته و این زیرساخت بوجود آمده و بروز و ظهور آنرا در پارک علم و فناوری شاهدیم. گام بعدی و مسیر پیش رو، اشتغال بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات است و این ظرفیت موجود در حوزه خدمات به جای محصول، ظرفیت بزرگی است که می تواند زمینه ایجاد صدها هزار شغل باشد.
زارع پور با تاکید بر اینکه باید شرکتهای خدمات محور فناوری اطلاعات و ارتباطات، جامعه را با دستاوردهای فرزندان نخبه کشور پیوند بزنند، افزود: این خدمات باید الکترونیکی و هوشمند شود و خدمات بخش عمومی بر بستر دولت الکترونیک برای تمامی اقشار جامعه در دسترس باشد.
وی افزود: طعم شیرین خدمات فناورانه را به زندگی مردم ببریم و این کار، در بخش هایی اتفاق افتاده و توانمندی اثبات شده است، اما باید روندی یکپارچه بگیرد و در جهت کارآمدی، توسعه فناوری و در نهایت بهبود زندگی مردم شکل بگیرد.
زارع پور، یکی از اهداف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد و گسترش زیرساخت های ارتباطی برشمرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم توسعه فناوری های پیشرفته ارتباطی را تا جای ممکن محقق نماییم. با عنایت به اینکه فناوری های جدیدی که درحال ظهور هستند این زیرساخت باید به تمامی نقاط کشور توسعه پیدا کند. در تحقق این راهبرد، بومی سازی را در اولویت داریم و تلاش می نماییم که از ظرفیت های موجود استفاده نمائیم. اما باید سرعت و کیفیت در استفاده از تولیدات بومی مورد توجه قرار بگیرد.
وی از اهمیت این تبدیل دستاوردهای فناورانه کشور به جریان گفت و افزود: مراکز نوآوری، کارخانه های نوآوری و پارک های علم و فناوری می توانند مسیر را سامان دهی کنند، اگر مسائل دیپلماسی هم حل شود، آورده این شرکت ها به دلار خواهد بود و این ظرفیت را داریم که در رقابت با سایر رقبا، حرفی برای گفتن داشته باشیم.
اشتغال با هزینه حداقلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید مسیر اشتغال فناورانه با حداقل هزینه هموار شود، افزود: باید موانع و مرزها از بین برود، چونکه این همان مسیری است که دنیا به سمت آن حرکت می کنند و ما هم می توانیم این کار را با پیشگامی پارک های علم و فناوری بخصوص پارک فناوری پردیس ایجاد نماییم و بتوانیم این مسیر را توسعه دهیم؛ خیلی از مشکلات و خلأها در حوزه اشتغال بخصوص اقتصاد خلاق و دیجیتال حل شدنی است.


منبع:

1400/08/15
21:33:06
5.0 / 5
1026
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP