موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور

موازی کاری چالش اصلی توسعه ژئوماتیک در کشور

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات این ستاد در توسعه محصولات حوزه ژئوماتیک اظهار داشت: موازی کاری یکی از چالش های مهم این حوزه است که می توان با ارائه راهکارهایی از پتانسیل دستگاه های مختلف دراین زمینه بهره برد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، یاسر ابراهیمیان قاجاری امروز در نشست تخصصی درباب چالش ها و راهبردهای حوزه GNSS در سطح ملی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بصورت آنلاین برگزار شد، دغدغه اصلی متخصصان و پژوهشگران کشو را توسعه کشور دانست و اضافه کرد: توسعه کشور بدون توسعه فناوری امکان پذیر نیست و مسیر توسعه کشور از مسیر توسعه فناوری های راهبردی عبور می کند.
وی یکی از این فنآوری های راهبردی را "ژئوماتیک" عنوان نمود و افزود: در کنار نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی، ژئوماتیک بعنوان مگا فناوری نوظهور مطرح شده است؛ بدین جهت این ضرورت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احساس شد که فناوری های ژئوماتیک را در ساختار خود جای دهد تا مسیری برای ورود شرکت های دانش بنیان باشد.
ابراهیمیان با اعلان اینکه این فناوری در معاونت علمی هر چند با تاخیر ولی در نهایت بعنوان فناوری راهبردی به رسمیت شناخته شد، اظهار نمود: زیست بوم فناوری ژئوماتیک دارای مولفه هایی چون "شرکت های دانش بنیان"، "استارت آپ ها"، "دستگاه های اجرایی"، "سازمان فضایی"، "سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح" و "مراکز علمی" است و امروز این زیست بوم GNSS در کشور به وجود آمده است.
رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، هدف این ستاد را توسعه محصولات در زمینه GNSS عنوان نمود و تصریح کرد: هم اکنون شرکت های زیادی در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای جهانی و منطقه ای GNSS در کشور فعال شده اند، به شکلی که این شرکتها توانایی تولید محصولات در این عرصه را در حد جایگزین شدن با محصولات چینی دارند.
وی با تاکید بر این که این توانمندی، زمینه را برای تولید و صادرات محصولات حوزه ژئوماتیک در کشور فراهم می آورد، اظهار نمود: تولید داخلی این محصولات همین طور در خروج ارز از کشور موثر است.
ابراهیمیان با اشاره به چالش های حوزه فناوری ژئوماتیک اظهار داشت: هم اکنون خیلی از ارگان و نهادها بصورت موازی کاری دراین زمینه محصول تولید می کنند و این چالش بزرگ در زمینه فناوری ژئوماتیک است که می توان با رفع آن شاهد نمو و توسعه چنین فناوری نوظهوری در کشور باشیم.




منبع:

1400/08/13
20:32:31
5.0 / 5
1019
تگهای خبر: آنلاین , تخصص , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP