تولید واکسن روتاویروس تا 1401

تولید واکسن روتاویروس تا 1401

پی اچ پی و جی کوئری: عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی در کشور از ورود به بازار واکسن روتاویروس تا اختتام 1401 آگاهی داد.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا دکتر فریدون مهبودی امروز در مراسم رونمایی از داروی دانش بنیان بیوتکنولوژی پرکینرا اضافه کرد: ما اعتقاد داریم گروه بالینی در کنار گروه علوم پایه تفکرات تولید داروی نو ترکیب را به نتیجه رساندند و ما از نظر کیفیت هیچ چیزی کمتر از نمونه های خارجی نداریم و سختگیری های رگولاتوری کشور سبب شده که در حوزه بیوتکنولوژی شکایتی را شاهد نباشیم.
وی با انتقاد از این که ما به التماس کردن عادت کرده ایم، خاطرنشان کرد: اما حالا این رویه تغییر کرده است؛ چون که معاونت علمی پیگیر وضعیت شرکتهای دانش بنیان است، بگونه ای که با ما تماس گرفتند و از ما خواستند از محصول گرایی به شرکت گرایی سوق پیدا نماییم. این گونه دعوت از شرکتهای دانش بنیان برای ما بی سابقه بود.

عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی، از در دستور کار قرار گرفتن تولید ۴۰ تا ۵۰ داروی بیوتکنولوژی اطلاع داد و اظهار داشت: در این حوزه مقرر شد که این داروها تولید شوند و امروز شاهد رونمایی یکی از این داروها هستیم.
مهبودی ضمن اشاره به روند مهاجرت نخبگان حوزه بیوتکنولوژی تصریح کرد: از جانب ستاد توسعه زیست فناوری اعلام گردید ۲۴۰ نفر از برگزیدگان بیوتکنولوژی با رتبه های زیر ۵۰ درحال مهاجرت هستند که ما با زمینه سازی برای این افراد حدود ۲۰۳ نفر از آنها در کشور و در شرکتهای دانش بنیان این حوزه مشغول به کار شدند.
وی افزود: در نتیجه حمایت های صورت گرفته، این محققان موفق به تولید واکسن پاپیلوما و آنفلوآنزا شدند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این ما بر روی تولید فقط ۲۱ داروی بیوتکنولوژی ایستاده بودیم، ولی حالا این تعداد به ۲۷ داروی بیوتکنولوژی رسیده است.
مهبودی بیان نمود: الان تعداد ۹۹۳ نفر در شرکتهای بیوتکنولوژی فعالیت می نمایند و ما در ۱۰ سال آینده می توانیم رشد خوبی داشته باشیم.
به قول این فعال حوزه بیوتکنولوژی کشور از سال ۱۳۵۰ در زمینه تولید واکسن گرفتار توقف رشد شده بود، ولی حالا واکسن های مهم در ایران ساخته شده و حمایت های خوبی از آنها صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که واکسن روتاویروس تا اختتام ۱۴۰۱ تولید و وارد بازار شود.
عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی بیان نمود: ما در بیوتکنولوژی صنعت داریم و روند توسعه آن در ۴ سال آینده این امیدواری را بوجود آورده است که این حوزه در درآمد ناخالص ملی سهمی را به خود اختصاص دهد.




منبع:

1400/08/08
10:01:28
5.0 / 5
986
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP