شرکت های دانش بنیان با پتانسیل های صادراتی بازارهای مقصد آشنا می شوند

شرکت های دانش بنیان با پتانسیل های صادراتی بازارهای مقصد آشنا می شوند

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری دبیر کل مجمع تشکل های دانش بنیان ایران از اجرای برنامه هایی برای توسعه صادرات محصولات و کالاهای شرکت های دانش بنیان و تیم های استارت آپی آگاهی داد و اظهار داشت: شرکت های فناور در هر رویداد با پتانسیل یکی از مقاصد صادراتی ایران آشنا خواهند شد.


دکتر سحر بنکدارپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به همکاری مشترک مجمع تشکل های دانش بنیان ایران و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران در حوزه پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در زمینه صادرات، اظهار داشت: امروزه علاوه بر شرکت های دانش بنیان، واحدهایی که به شیوه سنتی فعالیت می نمایند، برای تداوم صادرات خود نیازمند استفاده از شیوه های نوآورانه هستند، در این راستا مقرر است مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران علاوه بر شناسایی ایده های صادراتی، خدمات مشاوره ای و آموزشی، مبادرت به برگزاری نشست هایی جهت رفع اشکال شرکت و تسریع در روند فعالیت آنها را نیز در دستور کار خود داشته باشد.
وی عنوان این جلسه ها را "اینو اکسپورت" (InnoExport) عنوان نمود و افزود: در هر رویداد از این جلسه ها در حوزه پتانسیل های صادراتی یکی از کشورهای مقصد صادراتی ایران تبیین خواهد شد.
بنکدارپور از برگزاری نخستین رویداد اینواکسپورت با موضوع "ارائه راه حل توسعه صادرات با محوریت بازار عراق" آگاهی داد و تصریح کرد: برگزاری "وبینار توسعه صادرات صنایع پلیمر"، "وبینار بررسی چالش ها و فرصت های صادرات تجهیزات پزشکی" و "نشست ارائه راه حل توسعه صادرات با محوریت بازار بوسنی" از دیگر رویدادهای اینواکسپورت است.
بنکدارپور مجمع تشکل های دانش بنیان ایران را یکی از نهادهای بخش خصوصی و وابسته به اتاق تجاری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و افزود: این مجمع بعنوان رابط میان اتاق تجاری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت های دانش بنیان و نوآور فعال در حوزه تولید و صادرات است که با هدف کمک به ایجاد فرصت های کارآفرینی و گسترش بازار محصولات و خدمات دانش بنیان در کشور شکل گرفته است.
دبیر کل مجمع تشکل های دانش بنیان ایران، هدف مرکز شتابدهی صادرات ایران را جذب ایده های صادراتی و توسعه کسب وکار بین المللی با همکاری اتاق تجاری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذکر کرد و اضافه کرد: تأثیرگذاری نوآورانه و فناورانه در فضای کسب وکار داخلی و بین المللی، ایجاد وحدت رویه در برخورد با پیشنهادهای ارسالی به اتاق تجاری ایران، بهره گیری از پتانسیل استارت آپی برای ارائه خدمات نوین به ذی نفعان اتاق تجاری ایران، آموزش و رشد و توانمندسازی نوآوران، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در جهت منافع ذی نفعان اتاق تجاری ایران، بومی سازی تجربه دیگر کشورها و اتاق های پیشرو در استفاده از ابزارهای استارت آپی و افزایش تعداد اعضاء اتاق تجاری ایران همچون وظایف این مرکز نوآوری تعریف شده است.
قائم مقام مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران با اعلان اینکه بر این اساس از زمان افتتاح این مرکز نوآوری تا حالا اقداماتی چون برگزاری رویدادها و نشست های هم اندیشی و دوره های آموزشی و همکاریهای مشترک را اجرائی کرده است، اظهار نمود: برگزاری فستیوال نوآوری های صنعت معدن، نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه صادرات دانش بنیان و خلاق و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مارکتینگ و مدیریت نوآوری و ارزش گذاری استارت آپ ها همچون برنامه های اجرائی در این مرکز بوده است.
بنکدارپور انعقاد ۸ تفاهم نامه در امتداد پشتیبانی از علم، توسعه دانش و تحقق ارتباط میان صنعت با نخبگان را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان نمود و اظهار داشت: جذب سرمایه گذار با هدف تامین سرمایه و برندینگ از دیگر برنامه های در دستور کار مرکز نوآوری و شتابدهی صادراتی است و برای جذب سرمایه گذاران بیشتر از راهکارهایی چون "سرمایه گذاری روی طرح های برگزیده در رویدادهای ارائه توانمندی ها"، "سرمایه گذاری روی طرح های برگزیده در فراخوان های توسعه صادراتی برای طرح ها، محصولات و توانمندی های فناورانه"، "سرمایه گذاری روی طرح های برگزیده در مسابقات توسعه صادراتی برای طرح ها" و "اجرای پروژه ها با قابلیت توسعه نوآوری" بهره برده است.




منبع:

1400/06/11
10:35:38
5.0 / 5
159
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱