صادرات ۳۷ میلیون دلاری و فروش ۱۷۵۸ میلیارد تومانی محصولات در شهرک علمی اصفهان

صادرات ۳۷ میلیون دلاری و فروش ۱۷۵۸ میلیارد تومانی محصولات در شهرک علمی اصفهان

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری رئیس اداره انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تولید روزانه 52 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، 19 هزار ماسک نانو، 150 هزار ماسک 3 لایه و 72 دستگاه و تجهیز را دستاوردهای شرکت های مستقر در این شهرک در زمینه کرونا دانست و اظهار داشت: 25 شرکت این شهرک در حوزه تامین نیازهای کرونائی کشور فعال می باشند.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا مجید محمدی امروز در سلسله نشست های یکشنبه های صادراتی با موضوع نشست تجاری ایران-عمان که بصورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ایجاد و تقویت شرکت های فناور و دانش بنیان برای رفع نیازهای جامعه و افزایش ثروت بوسیله ارتقای فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را نقش پارک های علم و فناوری توصیف کرد و اضافه کرد: در این راستا شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان "ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت های مورد نیاز برای شکل گیری و رشد کسب و کارهای دانش بنیان"، "اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان"، "تولید ثروت از علم و تجاری سازی دستاوردهای علمی" و "مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه ای و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان" را بعنوان ماموریت های خود تعریف کرده است.
وی تعداد هسته های فناور مستقر در این شهرک را ۹۷ واحد و تعداد شرکت های فناور نوپا را ۲۰۳ شرکت عنوان نمود و افزود: علاوه بر آن ۲۸۲ شرکت فناور رشد یافته در این شهرک مستقر هستند که کل واحدهای مستقر هم اکنون بیش از ۵۸۲ شرکت شده است.
محمدی، نرخ موفقیت ۵۸۲ هسته و شرکت فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را ۷۵ درصد عنوان نمود و افزود: برمبنای ارزیابی های صورت گرفته میزان گردش مالی شرکت های مستقر بیش از ۳۶۵۲ میلیارد تومان است. میزان فروش محصولات و خدمات این شهرک ۱۷۵۸ میلیارد تومان و حجم قراردادهای پژوهشی و فناوری ما ۸۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس اداره انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تعداد محصولات تجاری سازی شده این شهرک را ۱۶۲۰ محصول عنوان نمود و اضافه کرد: شرکت های مستقر در این شهرک تا حالا ۳۷ میلیون دلار صادرات خدمات و محصولات داشته اند.
محمدی با اعلان اینکه اجرای طرح های مشارکتی را از سال ۹۷ در دستور کار قرار دادیم، اشاره کرد: در سال قبل ۱۱ پروژه مشترک با حجم ۹۱ میلیارد تومان اجرائی شده است. این تعداد در سال ۹۸ تعداد ۶ پروژه و در سال ۹۷ تعداد ۲ طرح بوده است.
نقش شهرک در تولید محصولات کرونایی
رئیس اداره انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به نقش آفرینی این شرکت در حوزه تامین نیازهای کرونائی کشور، اظهار داشت: تولید روزانه ۵۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو، ۱۵۰ هزار ماسک ۳ لایه و ۷۲ دستگاه و تجهیز از دستاوردهای شرکت های مستقر در این شهرک است.
وی افزود: علاوه بر آن ۱۰ شرکت در حوزه تولید مواد ضد عفونی کننده، ۴ شرکت در حوزه تولید دستگاه های ضد عفونی کننده، یک شرکت در حوزه تولید دوربین غیر تماسی تب سنج، ۴ شرکت در حوزه تولید ماسک نانویی بیمارستانی و ۶ شرکت در حوزه تولید تجهیزات بیمارستانی و تنفسی فعال می باشند.
پتانسیل های صادراتی شهرک
محمدی به وضعیت صادراتی محصولات این شهرک اشاره نمود و تصریح کرد: تجهیزات بهبود زخم، تخت های بیمارستانی، چراغ های جراحی، سیستم های تصویربرداری با اشعه ایکس، الکتروکاردیوگراف ۳ و ۶ کاناله و دستگاه فشار معکوس برای درمان زخم که از طرف شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شده است، همچون پتانسیل های صادراتی ما بشمار می رود.
به گفته ی ایشان، ایمپلنت ها و پروتزهای پزشکی، مستربچ های افزودنی بر پایه PE و PP، سازگار کننده در کامپاندهای پلیمری، نانو افزودنی ها، چسب بین لایه ای، رنگ های خوراکی طبیعی، امولسیون های طعمی، امولسیفایر و پایدار کننده غذایی، سیروپ زعفران، طعم دهنده های غذایی با منشا طبیعی و روانکارهای صنعتی از دیگر پتانسیل های صادراتی این شهرک است.




منبع:

1400/06/08
10:08:23
5.0 / 5
1061
تگهای خبر: آنلاین , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP