اعطای گرنت تحقیق و توسعه از جانب صندوق نوآوری

اعطای گرنت تحقیق و توسعه از جانب صندوق نوآوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه برای پشتیبانی از شرکتهای فناور ابزارهای مالی متنوع پیشبینی شده است، اظهار داشت: گرنت تحقیق و توسعه از سرویس‎ های جدید صندوق است.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، مأموریت اصلی این صندوق را تأمین مالی شرکت ها دانست و اضافه کرد: در این راستا ما به دنبال ابزارهای متنوع تأمین مالی برای حدود ۶۱۰۰ شرکت دانش بنیان شناسایی شده هستیم که از آن جمله میتوان به بازار سرمایه، صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق های پژوهش و فناوری تخصصی اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از این ابزارهای مالی در کوشش برای تأمین منابع مالی برای شرکتهای دانش بنیان، استارت آپ ها و فناور، شرکتهای خلاق و نوآفرین هستیم، اظهار نمود: ما در این راستا به چرخه عمر شرکت ها هم توجه داریم و بر این اساس در صورتیکه شتابدهنده ای مبادرت به جذب شرکتهای فناور کند، مورد حمایت صندوق نوآوری قرار خواهد گرفت.
وحدت ضمن اشاره به لزوم پشتیبانی از بخش تحقیق و توسعه، تصریح کرد: هسته های پژوهشی و فارغ التحصیلانی را که در حوزه لبه فناوری تحقیقات انجام می دهند، باید با استفاده از مکانیزم هایی به شرکتهای دانش بنیان متصل نماییم که هم اکنون پلت فرم های آن بوجود آمده است و صندوق نوآوری هم در این حوزه وارد شده و نخستین سرویس خود در این عرصه را در چارچوب اعطای گرنت تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی اجرایی کرده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در گرنت تحقیق و توسعه پشتیبانی از تحقیق و توسعه ای است که حل آن از راه شرکتهای دانش بنیان صورت می گیرد.
وی افزود: در مورد فناوری های آینده که هم اکنون کمتر مورد نیاز صنعت و کسب و کارها نیست، مورد توجه قرار گرفته و شتابدهنده هایی که این نوع فناوری ها را مهم تشخیص دهند، بسته حمایتی تا تجاری سازی دریافت خواهند کرد.
وحدت خاطرنشان کرد: طرح های برگزیده این رویداد هم بعد از داوری موفق به دریافت گرنت صندوق خواهند شد.



1400/05/14
11:04:16
5.0 / 5
1372
تگهای خبر: آنلاین , تخصص , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP