مخبر:

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد است

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد است

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری معاون اول رئیس جمهور راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همینطور بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در میان مردم عنوان نمود.



به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بامداد امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم به سادگی و بدون حضور در دستگاههای دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره مند می شوند که این مهم می تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین حال با یکپارچه سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به سادگی قابل مشاهده و دسترسی است.
وی تصریح کرد: با راه اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری می شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاههای نظارتی و مردم می توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه ها و قوای کشور آگاه شوند.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همینطور اهمیت راه اندازی هر چه سریع تر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا آخر سال جاری، تصریح کرد: دولت هوشمند یک مبحث فراقوه ای است که تمامی دستگاه ها و قوا می توانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه نمایند.
در این جلسه که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر شورایعالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن عرضه گزارشی از اقدامات انجام شده و روند شکل گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر لزوم شتاب بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاههای اجرایی و دولتی تصریح کرد و اظهار داشت: راه اندازی دولت هوشمند از دغدغه های دولت سیزدهم و همینطور تأکیدات رئیس جمهور بوده است که با اجرای موفقیت آمیز خدمت رسانی هوشمند به مردم خیلی از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل می شود.
وی اضافه کرد: تمامی دستگاههای دولتی موظف می باشند تا آخر نیمه اول سالجاری پنجره واحد خدمات هوشمند خویش را راه اندازی کنند تا بعد از یکپارچه سازی تمامی این پنجره ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تا آخر سال جاری مردم به سادگی بتوانند تمام امور و نیازمندی های خود به خدمات دولتی همچون کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیه ها و نامه ها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی را به سادگی و با استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر به صورت شبانه روزی دریافت نمایند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری قوه قضاییه و سایر نهادهای دیگر بزودی تمامی خدمات در سایر قوا هم در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل دسترسی و بهره برداری برای مردم است، اظهار داشت: زیرساخت های قانونی، اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و در عین آسان سازی خدمت رسانی به مردم مدیران دولتی می توانند از راه یک داشبورد مدیریتی به تمامی گزارش ها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

1401/03/04
11:04:48
5.0 / 5
792
تگهای خبر: ارتباطات , تلفن همراه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵